Övladlarınızla belə davranın, yoxsa  – tanınmış həkimdən XƏBƏRDARLIQ
Sağlamlıq
07.12.2020 12:21
117

Övladlarınızla belə davranın, yoxsa – tanınmış həkimdən XƏBƏRDARLIQ

Uşaq Sağlamlığı və Xəstəlikləri Mütəxəssisi Dr. Neslihan Korkmaz, uşaqların həm məktəbdəki müvəffəqiyyətlərini artırmalarına, həm də ağıllarını inkişaf etdirməsinə kömək edəcək əhəmiyyətli təklif və xəbərdarlıqlar edib.

MediaBaku.az Neslihanın tövsiyyələrini təqdim edir:

Hansı valideynlər övladının ağıllı və uğurlu olmasını istəməz? Xüsusilə “Covid-19” pandemiya prosesi zamanı evdə uşaqlarının onlayn təhsilini dinləyən bir çox valideyn, dərslərdə bilə bilmədikləri və təhsil müvəffəqiyyətlərini artırmaq üçün tələsik olduqları sualların şahidi oldular və eyni zamanda həm müvəffəqiyyəti artırmaq, həm də uşaqlarının zəkasını artırmaq üçün iş yerində olduqları üçün uşaqlarının ev təhsilinin yarımçıq qalacağından narahat oldular. Neslihan Korkmaz, "Təhsil daxil olmaqla hər şeyi evə daşımaq, biz valideynlərə bir sıra vəzifələr gətirdi. Evdəki təhsilin kompüterlərdə olması və bir çox valideynin işləməsi ailələri uşaqlarının təhsilinin yarımçıq qalacağından narahat edir. Evdəki uşaqların təhsili davam edərkən insanlar zəkalarını inkişaf etdirmək üçün nələrin edilə biləcəyini düşünməyə bilmirlər.

Zəkanın növləri var: Şifahi zəka, riyazi zəka, görmə zəkası, fiziki zəka, musiqi zəkası, sosial zəka, fərdi zəka və təbii zəka. Beləliklə, bu zəkaların bir-biri ilə uyğunlaşması vacibdir, bu səbəbdən bu fərqli zəkaları inkişaf etdirmək üçün idrak araşdırmalarına əlavə olaraq, Həm əqli, həm də fiziki cəhətdən yaxşı şərtlər təmin etməliyik", - deyə həkim bildirir.

MUSİQİNİ DİNLƏYİN VƏ MUSİQİ ALƏTLƏRİNİZİ OYNAMAĞA YÖNLƏNDİRİN

 Musiqi uşaqların özünü ifadə etmə bacarıqlarını artırır. Estetik, yaradıcı və konstruktiv düşünmə qabiliyyətlərini artırır. Məktəb yaşındakı uşaqların oxumağı və yazmağı daha asan öyrənmələrini və anlama və düşünmə qabiliyyətlərini yaxşılaşdırır. Başqa sözlə, akademik fəaliyyətə müsbət təsir göstərir. Neslihan Korkmaz, "Uşaqlar üçün musiqi dinləmək beyin fəaliyyətini artırır və stresi və cansıxıcılığı azaldır. Ritm bacarığı olan şagirdlərin gündəlik həyatlarında daha yaxşı planlar qurduqları, daha sürətli təşkilatlandıqları və aldıqları musiqi təhsili ilə paralel olaraq prosesləri daha yaxşı izlədikləri araşdırmalarda sübut edilmişdir", - deyə o, vurğulayır. Tədqiqatlar, həmçinin musiqi alətlərində ifa edən uşaqların irili-xırdalı əzələ inkişafını dəstəklədiklərini və idrak və psixomotor inkişaflarına kömək etdiklərini ortaya qoyur.

İDMAN EDİN

 İdmanla məşğul olmaq beyin sağlamlığı üçün zəruri olan kimyəvi maddələri stimullaşdırır, dopamin və endorfin hormonlarını sərbəst buraxaraq stresi azaldır və yuxunu asanlaşdırır. Daimi idman; Rəqs və yoga həm fiziki, həm də mənəvi cəhətdən yaxşı təsir edir, eyni zamanda uşağın motivasiyasını artırır.

Həmişə bu qidalandırıcılara qayğı göstərin

Sağlam qidalanma məktəbdəki müvəffəqiyyətin və zəkanın inkişafının artırılmasında çox vacibdir. Yeməklərə əlavə olunacaq yumurta, balıq, qoz, badam, dənli bitkilər, tərəvəz, pomidor, qırmızı ət, baklagiller, qatıq, zəncəfil istehlak etmək çox vacibdir. Diqqəti və güclü yaddaş qabiliyyətlərini yaxşılaşdıran bu qidalar sinir sistemini gücləndirir və beyin inkişafına kömək edir, sinir sistemini gücləndirir və düşünmə qabiliyyətlərini yaxşılaşdırır.

Yetərli və keyfiyyətli yuxu yatmasına şərait yaradın

Kifayət qədər vaxt və keyfiyyətcə yatan uşaqlarda idrak funksiyaları artır və psixoloji cəhətdən daha sağlam olurlar. Gün ərzində öyrənilən məlumatları işləmək, yaddaşda saxlamaq və yuxu vaxtı əsəblər arasında düzgün xəritədə göstərmək mümkündür.

OYUNU OYNAMAĞA VAXT VERİN

Uşağınızla oynayın, birlikdə vaxt keçirin. Pulsuz oyun vaxtları yaradın, oyununu seçməsinə icazə verin, qorxduğu hər hansı bir təcrübəyə görə onu həvəsləndirin, yaşı üçün daşıya biləcəyi qədər məsuliyyət verin.

"Gözləri bağlama və ya gizlənmə kimi oyunlar səbəb-nəticə əlaqəsi qurmağa kömək edir. Boya, əl işi və ya xəmirdən forma düzəltmək olar. Tapmaca, şahmat, dama, nərd, solo test kimi oyunlar uşaqların problemlərinin həllinə kömək edir".

DİQQƏTLİ DİNLƏYİN

Xroniki stres beyin hüceyrələrini məhv edir, hipokampusu zədələyir və yaddaş itkisi baş verə bilər. Övladınızla birlikdə istirahət etmək, mümkünsə düşünmək və rahat musiqi dinləmək hafizəni gücləndirir.

TELEFON VƏ Tableti bir yerdə məhdudlaşdırın

“Tablet, telefon, televiziya və kompüter oyunlarına birlikdə vaxt ayırın. Zehni və fiziki fəaliyyətləri planlaşdırın. Uşağınız üçün bir otaq və masa düzəldin. Övladınız oxuyarkən evdə mümkün qədər diqqətinizi yayındırmayın. Bir oxu vaxtına sahib olmaq uşağınız üçün ən böyük töhfələrdən biridir. Bir resept seçib birlikdə yeyə bilərsiniz. Birlikdə qablara çiçək əkin və ona qorunma tapşırığı verin".

HƏMİŞƏ SEVGİNİZİ GÖSTƏRİN

"Hər şeydən əvvəl sevginizi göstərin, yanlarında olduğunuzu hiss etdirin. Sevginizi göstərin. Şəxsiyyətlərini deyil, davranışlarını tənqid edin. Övladınızın ayrı bir fərd olduğuna diqqət yetirin, üslubunuza diqqət yetirin və onu incidəcək şəkildə davranmaqdan çəkinin. Səbirlə və məhəbbətlə izah et, səhvinin niyə səhv olduğunu anlat", - deyə uşaq həkimi qeyd edir.


Sabit Əliyev

Loading...